Dag Darwin!

13 september 2017 - Darwin City, Australië

Vandaag alweer onze laatste dag in Darwin. We hebben het hier erg naar onze zin gehad. Ook al was het even wennen.

De laatste 2 dagen hebben we geen bijzondere dingen ondernomen. Maandagavond nog even uit eten geweest, omdat we zo druk met ons reisblog waren en de tijd waren vergeten. Haha. Eerst naar Monsoons, maar de kaart trok niet echt dus maar naar the Cav. Ook daar hadden we eigenlijk geen trek in.  Daar toch maar een biertje gedronken om vervolgens terug te keren naar Monsoons. Daar aan een tafeltje zitten wachten. Bleek dat we bij de bar moesten bestellen. Oké, no problem mate! Maar aan de bar had ook niemand oog voor ons dus maar weer opgestaan en doorgelopen naar the Tap. Daar werden we prima geholpen ook al werkten ze volgens hetzelfde systeem. De bestelling werd ongevraagd aan onze tafel opgenomen. Dit keer maar eens voor een echte Aussie maaltijd: Barramundi en krokodil. We hebben heerlijk gegeten.

Vandaag nog een bezoek gebracht aan het Museum & art Gallery Northern Territory. We wilden natuurlijk Sweetheart zelf even bewonderen. Wat een beest!

Wat kunnen we in het kort over de stad vertellen. Darwin is geen bijzonder mooie stad. Geen mooie oude gebouwen, omdat een bombardement in 1942 en cycloon Tracy in 1974 beiden de stad zo goed als weggevaagd hebben. Wel is Darwin een vrij groene stad, ondanks de droogte. Al geeft dat dit jaar misschien een vertekend beeld omdat er in de regentijd veel meer regen dan anders is gevallen. Je kunt hier ook mooi excursies naar de Nationale Parken maken, zoals Kakadu, Litchfield en Katherine. Al moet je daar vaak een behoorlijk stuk voor reizen. Wennen zijn ook de ontheemde Aboriginals die hun rondjes door de stad blijven lopen en soms tegen elkaar schreeuwen en tieren. Al kunnen we wel zeggen dat je daar snel aan went. Je wilt graag iets voor ze doen, maar je weet ook dat dat niks uit zal halen. Velen zijn alcoholist en de gemeente moet daar toch zelf mee zien te dealen.

En dan het weer. Lekkere temperaturen, maar zo nu en dan kan het al aardig vochtig zijn in de lucht. Onvoorstelbaar dat ze hier met die temperaturen in de buitenlucht gaan sporten. Bij ons wordt je al snel voor gek versleten.

Al met al blijkt dat we toch een behoorlijk mooie tijd van het jaar hebben uitgekozen.

Take care Darwin, hello Ayers Rock!

1. Anneke Jansen-van Buiten:
    12 september 2017
    Mooie verhalen en belevenissen! Goede reis verder! GENIETEN! !!!
  2. Kees Kuijpers:
    12 september 2017
    Leuke verhalen! Veel plezier en goede reis!
  3. Klaas en Diana:
    12 september 2017
    Nou zeg.. krijg nu de tel onder mijn neus tijdens de wedstrijd Barcelona-Juventus. Zit lekker aan de borrel dus tijd zat om het verslag te lezen en de foto's te bekijken. Wat een bakbeest !! Ondanks zijn lieve naam. Mooie foto's overigens. Wat is barramundi? (Ik zoek het straks wel op) wij wensen jullie een goede reis naar Ayers Rock en wachten vol spanning af op het volgende verslag. Ik zal me weer mengen tussen de Spanjaarden die vol met spanning en geluid naar de wedstrijd kijken.