Never Never safari

1 september 2022 - Jabiru, Australië

De volgende ochtend  een beetje in Jabiru rondgewandeld en koffiegedronken. Bij het Kakadu ticketbureau om een excursie gevraagd naar Arnhem Land. That couldn’t be booked anymore for the next couple of days. Daarom maar besloten om een dagexcursie te doen naar Jim Jim Falls, dat niet op ons lijstje stond, maar erg mooi moet zijn, zelfs als er geen water meer stroomt.

Terug op de camping zagen we een mooi plekje in de schaduw en hebben we de campervan snel verplaatst. Heerlijk plekje hier in de wind en de schaduw. Dat is beter vol te houden.

En we hebben besloten om er nog een dagje bij aan te plakken. Er valt hier genoeg te beleven.

’s Avonds zijn we naar het dorp gewandeld en hebben op advies van de lady of the ticketoffice een concertje bijgewoond van the Australian Art Orchestra Present. Zij speelden Indeginous music. Oftewel muziek van de Aboriginals maar dan in een eigentijdse vorm gegoten. Ook de nodige locals kwamen hierop af. Erg mooie belevenis en we waren blij dit te hebben kunnen meemaken.

Om 7.00 a.m. werden we door Wildman Chizo (short for Chisham) van Never Never Safaris (de naam is ontleend aan de film van Crocodile Dundee, die voor een deel in Kakadu is opgenomen) opgehaald voor een tocht naar Jim Jim Falls, samen met nog 5 personen.

Als het gaat regenen (zo rond oktober/november) dan komt van de hele berg het water naar beneden rollen. Dit is een strook van kilometers en erg indrukwekkend. Het is nu echter the dry season en inmiddels is het water dus opgedroogd. Het werd echter een fantastisch mooie hike over de rotsen, bij tijd en wijle behoorlijk steep (steil).

Eenmaal op de plek kwamen we bij een schitterende pool met een prachtig wit zandstrandje en met in het midden nog een rotsachtig stuk waar we overheen moesten. Eenmaal aan de andere kant kwamen we in een pool van 9 meter diep tussen giga hoge rotswanden. Adembenemend!

Na heerlijk te hebben gezwommen en geluierd moesten we weer terug, al klauterend over de rotsblokken. Het was inmiddels al een uur of twaalf en behoorlijk warm en we zagen inmiddels alweer uit naar een volgende duik.

Tijdens de terugrit zijn we nog even over de ‘underwater bridge’ bij Jim Jim Creek gereden. Deze is nog maar kortgeleden aangelegd en ook al rijd je over een brug, je moet door het water tot dat het water vergenoeg gezakt is. Onderwijl vertelde Chizo nog allerlei interessante weetjes, zoals over een soort palm die daar groeit. De mannetjes palm heeft een naar linksdraaiende stam en de vrouwtjes palm een naar rechtsdraaiende. Dat is makkelijk te onthouden ‘because women are always right’.

Ha ha, that’s a goody.

Na nog een uitgebreide lunch, door Chizo zelf helemaal voorbereid, terug naar de camping om bij te komen van dit avontuur vol stof en dirt.

Accomodatie:

Jabiru - Kakadu Lodge en Caravan Park

1. Ineke:
    3 september 2022
    Klinkt heel bijzonder, het concert, de aboriginals en crocodile dundee. Het spreekt tot de verbeelding. Inclusief uitputting, hitte en zweet.
    He ps. Wel opletten op de red spider cross spin he !
    Oja engels oefenen dont forget.
  2. Klaas en Diana:
    7 september 2022
    Dit klinkt echt fantastisch en ook enigszins romantisch. Ik droom helemaal weg naar een land dat ik überhaupt niet ken