Yes we’re of

20 augustus 2022 - Darwin, Australië

En eindelijk, na twee en eenhalf jaar van voorbereidingen,  zitten we dan in de lucht. Vanmorgen op tijd door Robin naar het station gebracht en gezellig met Roos, die in Arnhem moest werken, met de trein naar Zwolle gereden. Daar moesten we overstappen en  in een overvolle trein ging het  richting Schiphol. Vanaf Almere dan eindelijk een plekje naast elkaar.

Boven verwachting vielen de wachttijden op Schiphol gelukkig mee. Alleen bij de incheckbalie van Emirates hebben we toch een aardig tijdje staan wachten. Wel gezellig met een stel uit Australië staan kletsen.  Zo hoor je nog eens wat. Security en douane waren we redelijk snel doorheen, dus van ons krijgen ze een pluim al moeten we nog even afwachten of onze bagage ook allemaal aankomt.

Na een korte pauze op vliegveld Dubai  konden we snel doorvliegen naar Bali.  Het is alles met elkaar een lange reis, maar er is gelukkig ook veel afleiding met muziek, films etcetera. Danny ging helemaal banana’s met de film van de Minions. 😂

Na zo’n lange reis raak je natuurlijk aardig vermoeid. Als je dan  ook nog later dan gepland aankomt, omdat er maar  1 start- en  landingsbaan is en er nog meer wachtenden voor ons  zijn wordt de  concentratie er naderhand niet beter op.  Gelukkig hebben we alle bagage  😅 meegekregen, maar daarentegen moeten we nog naar de  transfer voor een instapkaart voor de laatste vlucht en dan nog door de douane. Blijkt dat we ook nog even voor een visum on arrival  in een andere rij moesten wachten voor dat benodigde papiertje. Met dank aan vliegwinkel.nl voor de aanpassing van de vlucht naar Darwin. En duidelijkheid bij de Balinezen laat toch wel wat te wensen over. Onze eerste indruk van Bali: chaotisch, onduidelijk en ongestructureerd, maar met ontzettend supervriendelijke mensen, ook al weten ze niet altijd van de hoed en de rand.

Na ons even opgefrist te hebben in het Novotel op het vliegveld daar ook maar wat gegeten.  Vervolgens naar buiten (wanneer was het ook alweer  dat we nog frisse lucht hebben geproefd?) voor een eerste kennismaking met Kuta. Tenminste dat was de bedoeling. Na de uitgang van het hotel eindelijk gevonden te hebben ( werkelijk waar, we bleven rondjes lopen tot iemand ons op de lift wees en vertelde dat we naar M moesten gaan). Eenmaal buiten dachten we bij de kartbaan  terecht gekomen te zijn.😂  Gelukkig was er ook nog een soort van overdekt  winkelgebied, maar vrijwel alles was gesloten op dat uur. Wel een supermarkt gevonden voor een ijsje, maar mijn ijsje bleek al  eens ontdooid te zijn  geweest 😏. Gelukkig smaakte het wel.

Na een redelijk goede nacht  nog snel even naar buiten voor een ommetje. Heerlijk in de 🌞 en ‘frisse’ lucht. Al zal het vast niet zo fris zijn naast een vliegveld. 😉

Om 10.50 uur was het weer boarden en ‘s middags zijn we dan eindelijk in Darwin gearriveerd.

De vlucht had een half uur vertraging en we hebben ( met name Danny) gezellig zitten keuvelen met een jong stel uit Darwin. Blijkt dat zij van origine uit Wahgunyah komen, het zelfde dorp waar Hilda, een nicht van Danny woont. Ongelofelijk! Zelfs zij waren verbaasd dat we het dorp kennen. 😂🤣

In het vliegtuig hadden we kleine drama queen or king ( not sure about that) aan boord. It was crying that he wanted to get out and that he was dying.  Happy that we weren’t his (grand) parents. 😅 Excuses voor mijn Engels. We hebben afgesproken dat we vanaf nu ook onderling in het Engels gaan communiceren. Hierdoor heb ik al wat moeite met het Nederlands 😉 en zal ik denk ik er wat vaker Engels er door gaan gooien. Naast ons zat een Australiër die nog met de nodige tips kwam voor bijvoorbeeld ons bezoek aan Karajini NP. Maar dat duurt nog wel even.

Nu zitten we lekker te relaxen op ons balkonnetje met een biertje en een wijntje. Jammer van de drukke weg voor het appartement, maar we genieten toch al volop.  De  Flying Foxes  bijvoorbeeld  komen zich al nestelen in de boom voor ons appartement and they are really big.

De volgende avond zijn we naar Mindl Beach gewandeld voor de sunset en market. We kennen  het van de vorige keer en is erg leuk even naar toe te gaan. Daar hebben we de zoetste mango ooit geproefd. Fantastisch. Zo lekker krijgen we ze in Nederland echt niet.