The Big Gibb dl 1

5 september 2022 - El Questro Station, Australië

Begin van de middag kwamen we bij El Questro aan, dat vrij aan het begin van de beruchte Gibb river road ligt. En daarmee kregen we ook onze vuurdoop met door het water rijden. Spannend, maar de auto doet het werk😅.

We zitten hier op een schitterende en zeer uitgebreide camping met goede voorzieningen, van waaruit we verschillende tochten kunnen ondernemen.

Omdat ik er even doorheen zat hebben we het verder rustig aangedaan en hebben uiteindelijk even bij de Pentecost river gelegen. In een klein stukje van deze rivier kun je zwemmen, maar een stukje verderop heb je kans dat er een Salty ligt te wachten. Voorzichtigheid geboden dus.

Na een heerlijke nacht vanmorgen naar Emma Gorge gereden. Emma resort ligt een stukje terug op de Gibb river road en is ook onderdeel van El Questro. Het is een prachtig aangelegd resort van waaruit je een heerlijke hike/klim kunt maken naar de gorge om daar te zwemmen in een prachtige pool.  Aangeraden wordt om dit ’s morgens te doen ivm de temperatuur. Maar zelfs om 9.00 uur is het al dik boven de dertig graden, dus dat werd zweten.

Het is trouwens wel een dingetje in dit hele gebied. ’s Morgensvroeg is vrijwel iedereen om 6 uur al op (ca. 5.30 uur komt de zon op) om op pad te gaan voor de vele hikes en excursies. ‘s Avonds liggen de meesten al rond 21.00 uur in hun nest (zon gaat ca. 17.30 uur onder). Ik had nooit verwacht dat ik hieraan zou kunnen wennen, maar het tegendeel blijkt😉.

Terugkomende van de Emma gorge zijn we over de camping doorgereden naar de pigeon lookout. Ik zat achter het stuur, want ook het echt 4wd rijden moet ik leren. Aan het eind draaiden we een smaller weggetje in, vervolgens door een brede rivierbedding en daarna nog eens een steile klim naar boven. Poeh hee, dat was me wat. But it all went well.  Daarna mocht Danny naar beneden. Ik weet niet wat beter is, maar we zijn heelhuids beneden gekomen. 😅

Na de blog bijgewerkt te hebben op het terras hebben we heerlijk gegeten hier in het restaurant . De barramundi was fantastisch, de  lekkerste ooit.

Fijn dat jullie mee lezen en een reactie achterlaten. Daar genieten wij ook van.

Accomodatie:

El Questro Station

1. Karin:
    5 september 2022
    Gut gut gut wat een spannend boek is dit. 😉
  2. Fien van Herwaarden:
    5 september 2022
    Ontzettend fijn, om jullie verhalen te lezen ,
    Ook ik zoek alles op de kaart op en Google,Wikipedia, haha
  3. Inge:
    5 september 2022
    Stoere ouders heb ik toch! 😉 extra leuk om dit en het komende stuk te lezen want dat heb ik zelf natuurlijk gemist. Succes met de gibb! ❤️
  4. Louwina:
    Wat een avontuur...... Geweldig 😘😘❤️
  5. Christine:
    5 september 2022
    Wat een prachtige foto's en verhalen. Fijn dat jullie zo genieten. Hoop dat het mooi weer blijft hier. Wij zitten hier nu ook nog buiten, maar ik vrees dat dat niet veel meer zal kunnen. Veel plezier nog en doe voorzichtig!
  6. Christine:
    5 september 2022
    Ik bedoel natuurlijk dat ik hoop dat jullie mooi weer houden 🤭
  7. Cary Olinga:
    🤪🤣 Niet in Nederland?
  8. Mary-Ann Boer-Olinga:
    6 september 2022
    Wat doen jullie veel mooie en indrukwekkende ervaringen op. Echt heerlijk om via jullie verhalen en foto’s mee te kunnen genieten van wat Australië te bieden heeft.
  9. Geesje:
    6 september 2022
    Wat mooie foto ‘s.! En mooie en spannende belevenissen! Benieuwd naar de volgende verhalen.😄
    Enjoy!!
  10. Ineke:
    7 september 2022
    Aa door het water rijden, ik zie het zo voor me. ! Uberhaupt de gevaarlijkste wegen van de wereld. Maar goeie naam trouwens gibb (kip).
  11. Cary Olinga:
    9 september 2022
    🤣🤣
  12. Klaas en Diana:
    26 september 2022
    Jaaaa, ik loop flink achter maar ik mag weer genieten van jullie avonturen. Trots op je maar niets anders dan verwacht, controle hebben van je 4wd en dan ook nog alles links ipv rechts
    Heerlijk weer, op een terrasje en vis eten. Hoezo ik ben jaloers? Hier? Het is nat en stamppot staat op het menu